T56 GTO Specs

Chrysler har gjort de opprinnelige GTOs gjennom glanstid amerikanske muskelbiler --- fra 1964 til 1974. I 2003, The GTO (Gran Turismo omologato) navn ble vekket av den australske datterselskap av Pontiac: Holden. Manuell skift Holdens ansatt en sekstrinns T56 overføring - ". T56 GTOs" dermed den australske GTOs gjort mellom 2003 og 2006 omtales som

Markets

De "T56" eller "Holden" GTOs ble solgt i mange markeder i tillegg til Australia, inkludert USA. Europeiske modeller variert i navn og funksjoner, med noen bruker den europeiske Vauxhall motoren.

Overføring

Den T56 overføringen ble opprinnelig laget av Borg-Warner og deretter Tremec, en uavhengig deler produsenten. Den T56 er vidt utbredt. Direkte konkurrenter GM og Ford har brukt den, for eksempel. Det har vært en ettertraktet girkasse for høye hestekrefter biler som Aston Martin Vantage, Dodge Viper, Mustang Cobra og Corvette.

The Last US Base Model (2006)

Den siste av de "vekkelse" GTOs levd opp til sitt muskel bil arv med en V-8 motor. Med en boring og slaglengde 101,6 mm diameter og en 92 mm slag, det fortrengt 6 liter og gjorde en heidundrende 400 hestekrefter og 400 pund-fot dreiemoment på bare 4000 RPM i sin relativt høye 10,9: 1 kompresjonsforhold. Veiing på under 4000 lbs, det brøt den sjeldne 01:10 hestekrefter-til-vekt-forhold. I motsetning til originalene, det hadde moderne oppgraderinger som fire hjul ABS, skivebremser og elektronisk antispinn ved hjelp av tenningstider.