T5 Transmisjon Spesifikasjoner

T5 Transmisjon Spesifikasjoner


Borg-Warner produserte Tremec T5 femtrinns manuell girkasse for mange amerikanskproduserte biler og et begrenset antall japanske biler. Borg-Warner basert på T5 på forrige T4 versjon og bygget det i en lett aluminium.

applikasjoner

Ford brukte T5 girkasse omfattende i 1979 til 1993 Ford Mustang. Ford brukte også T5 i Mercury Capri, Ford Thunderbird og den australske Ford Falcon. The American Motors Corporation (AMC) utstyrt sin Ånd, Concord, Jeep og Eagle modeller med T5. Chevrolet plasserte T5 i den kompakte S-10 pickup, Blazer og Camaro. De 1982 til 1986 Nissan 280ZX og 300ZX modeller brukes også T5.

tidlig T5S

Ford plassert tidlige T5 sendinger i 1979 til 1983 Mustangs drevet av en 5-liters V8-motor. Motoren, kombinert med overføring, utviklet en sunn 305 fot-pounds av dreiemoment. Dreiemoment er tvinningen energi som skapes inne i motoren og overføres til bakakselen via transmisjonen for å gi bilen dens akselerasjon. De girutvekslinger var 2,95 (første gear), 1,94 (andre), 1,34 (tredje), 1,00 (fjerde) og 0,63 (femte).

senere T5S

Ford brukte en oppgradert T5 manuell girkasse i sin 1990 og senere biler, med en vekt på Mustang. Mange deler inneholdt nikkel for sterkere tannhjul. Gears 3 og 4 inneholdt en carbon fiber innhold for smidigere giring. Topp dreiemoment var 310 fot-pounds.