T350 Transmisjon Spesifikasjoner

T350 Transmisjon Spesifikasjoner


Den T350 overføring ellers kjent som Turbo-Hydramatic 350 ble produsert av General Motors og ble brukt først i 1969 modell biler. Denne sendingen ble utviklet av Buick og Cadillac. Den T350 også kalt TH350 eller THM350 er en tre trinns automatisk girkasse. Denne overføringen ble mye brukt i bakhjulsdrevne biler og lastebiler til 1984. Det har blitt ansett for å være en av de sterkeste kompakte girkasser laget av GM.

Identifikasjon

Den T350 har en 4 bolt flens tilfelle måler 21 3/4 inches i lengde. Transmisjonen er støpt av aluminiumlegering og veier 120 pounds. Overføringen oljepanne har en særegen kammer i de bakre passasjer hjørne, noe som skiller den fra andre modeller. Den har også en modulator i den høyre baksiden av saken. Den firehjulstrekk-versjonen av sendingen har en stubby 27 spline utgående aksel som strekker seg forbi tilfelle av 3/4 tomme. De to wheel drive versjon kan identifiseres av den koniske hale boliger som smalner ned til åket.

Egenskaper

Den TH350 har en integrert ikke-flyttbar bellhousing. Motoren bolt mønsteret er dual boret i Chevy, Buick, Oldsmobile og Pontiac mønstre, noe som gir denne overføringen mye allsidighet. Saken har også en startpakke lomme kastet den så godt som gjør for enkel bruk med forskjellige typer motorkonverteringer som Oldsmobile, hvor starteren lommen er på siden av motorblokken operatører.

Engine Kompatibilitet

Den T350 ble vanligvis forbundet med liten blokk V6 eller V8-motorer. Den T350 er kompatibel med motorer som produserer en hestekrefter på opp til 850 hk. En oppdatert momentomformer kan legges for å øke dreiemomentet i en bil. Disse sendingene er laget for enkel konvertering og kan gjøres på de fleste auto mekaniker butikker. Dette er en annen flott funksjon som gjør at denne overføringen en av de mest brukte og tilpasningsdyktig sendinger laget av GM.

girutvekslinger

De girutvekslinger for 1. gir i T350 er 2,52: 1,0, for 2. gir er 1,52: 1,0, for tredje gear er 1,0: 1,0 og for å reversere forholdet er 1,93: 1,0. Formålet med de fleste tannhjul forholdstall er å bremse produksjonen av hastighet og øke dreiemomentet unntatt en overdrive som brukes til å øke hastigheten. Legg på kits kan kjøpes for å forbedre skiftende og redusere glidning samt varme og clutch slitasje for en samlet økt ytelse.