Hvordan kjøre motorsykkel for første gang

Lære å ri en motorsykkel er en utfordrende oppgave som kan åpne en ny verden av eventyr, selv om du bare ridning til å fungere. Samtidig som de vet hvordan å ri en sykkel og kjøre en bil kan være gunstig, riding en motorsykkel trygt avhenger av din evne til å lære og bruke et nytt sett av ferdigheter ganske forskjellige fra de som kreves av noen annen form for kjøretøy. Begynn sakte og praksis bort fra trafikken før du er komfortabel med maskinen før du drar ut på den åpne veien.

Bruksanvisning

1 Tilnærming motorsykkel fra sin venstre side. Ta tak i håndtakene med begge hender og trekk i front bremsehendelen, som ligger på høyre håndtak, til å engasjere seg frambremsen. Sving høyre ben over motorsykkelen til du er skrev rytterens sete. Løft motorsykkel opp til en vertikal stilling. Løft støtten med venstre hæl og slipp fremre bremsehendelen.

2 Gjør deg kjent med motorsykkel kontroll layout. På startknappen og drepe bryteren ligger innenfor bryteren montering på høyre håndtak, ledsaget av den fremre bremsehendelen og gass twist-grep. Den venstre styret bryter montering inneholder horn, blinklys og lykte dimmer brytere samt koplingsspaken. En pedal nær den høyre foten pinne styrer den bakre brems, mens spaken nær venstre fot pinnen blir brukt til å skifte gir. Motorsykkelens tenningsbryteren er vanligvis foran på styret, men kan også plasseres i nærheten av forgaffelen.

3 Slå motorsykkelen på, ved hjelp av tenningsnøkkelen. Et grønt lys skal lyse på motorsykkelens speedometer, noe som indikerer at motorsykkelen er i nøytral. Reach under venstre side av drivstofftanken og slå drivstoffventilen spaken til "On" posisjon. Trekk i koplingsspaken. Sett kill switch til "Run" eller "On" posisjon. Trekk i front bremsehendelen og skyv på startknappen til motoren starter. slipp sakte frambremsen og clutch spaker.

4 Trekk i koplingsspaken. Skyv girspaken nedover med venstre fot til det klikker på første gear. Slipp koplingsspaken sakte til motorsykkelen begynner å rulle fremover. Vri gasshåndtaket bakover litt med høyre hånd for å gi gass og fortsette å gi ut koplingsspaken sakte. Rull gasshåndtaket lenger tilbake, når koplingsspaken utgivelser helt å øke hastigheten forover.

5 Trekk koplingsspaken i og rull gasshåndtaket forover for å lukke gass. Skyv girspaken oppover med et fast trykk på tuppen av venstre fot for å skifte til andre gear. Slipp koplingsspaken og rull gasshåndtaket tilbake for å åpne gass. Gjenta for å skifte til et høyere gir når hastigheten øker.

6 Trekk i front bremsehendelen, med høyre indeksen og midtre fingrene, for å redusere hastigheten. Alternativt, trykk ned på bakre bremsepedalen med høyre fot for å aktivere bakbremsen. Bruk en lett, progressiv bevegelse for å engasjere enten brems, i motsetning til en plutselig trekker eller trykk som kan låse bremsen og forårsake en ulykke. Frambremsen kan og bør brukes til de fleste situasjoner. Bruk både foran og bak bremser for ekstra bremsekraft eller under kriser.

7 Trekk koplingsspaken i og rull gasshåndtaket forover for å lukke gass. Trykk ned på girspaken med venstre fot for å gire ned til et lavere gir. Rull gasshåndtaket tilbake raskt til rev motoren litt, og slipp clutchen spaken. Den svak økning i turtallet hindrer motorsykkel fra krampetrekninger eller lurching mens skifter til et lavere gir. Gjenta for å skifte til et høyere gir når hastigheten øker.

8 Start en sving ved å se på startpunktet for turn. Rull gasshåndtaket forover og tregere, bruker frambremsen. Skift til et lavere gir ved behov. Skyv styret nærmest retning av svingen frem til å lene motorsykkelen inn i svingen. Se på slutten av svingen. Rull gasshåndtaket tilbake sakte når du passerer den trangeste punkt, eller apex, av svingen. Skyv styret vender bort fra sin tur til å løfte motorsykkelen tilbake i oppreist stilling. Akselerere bort fra turn.

9 Rull gasshåndtaket forover og bremse motorsykkelen til en stopp, bruker begge bremsene. Trekk i koplingsspaken og gire ned i første gir. Trykk på girspaken oppover lys med tuppen av venstre fot for å skifte til nøytral, angitt med et grønt lys på speedometeret. Slipp koplingsspaken. Distribuere støtten med venstre hæl, og senk motorsykkelen på den. Sett kill switch "Av" eller "Stopp", og deretter slå av tenningen og ta ut nøkkelen. Hold fremre bremsehendelen på plass og demontere motorsykkelen fra sin venstre side.

Hint

• Slappe av. Lære å ri på motorsykkel kan ofte være stressende og føre til at kroppen til å stramme, påvirker din evne til å betjene motorsykkelen. Bor rolig og avslappet vil tillate deg å betjene kontrollene jevnt, holde deg kontroll over motorsykkelen. Se gjennom, og ikke direkte på, hvor du går. Ditt syn avgjør hvor motorsykkelen går, spesielt i en sving. Kontakt din lokale Motorcycle Safety Foundation School for hands-on instruksjon fra en sertifisert instruksjon.
  • Motorsykkel riding er en farlig aktivitet. Av sikkerhetsmessige grunner mens du sykler, bære en Department of Transportation-godkjent hjelm til alle tider. Som en motorsykkel rider, vil du krasjer til slutt. Krasjer skje ved lave hastigheter, vanligvis på en parkeringsplass. Skader fra disse krasjer ofte resultere fra iført feil antrekk, slik som shorts og t-skjorter uten beskyttelseskappe. Ikke brems eller skift i løpet av en tur. Begge bevegelser kan velte motorsykkelen og føre til krasj. Bruk motorsykkel støvler, lange bukser eller lær og beskytte kroppen mens riding en motorsykkel.