Bose Lifestyle 8 Series 2 Home Theater System Review

Bose Lifestyle 8 Series II er et hjemmekinoanlegg fra den amerikanske lyd elektronikkprodusenten Bose Corporation. The Lifestyle 8 Series II-systemet har blitt erstattet av andre livsstilsprodukter de siste årene, inkludert Series III og IV modeller for tiden selges av Bose. Imidlertid er Lifestyle 8 Series II fortsatt tilgjengelig fra enkelte utsalgssteder, og tilbyr et godt alternativ for mange kjøpere.

Historie

Bose debuterte sin Lifestyle serie hjemmekinosystemer i begynnelsen av 1990-tallet. I 2001 begynte å tilby livsstil systemer med en DVD-spiller og i 2004 Bose ble Series II-systemene gjort tilgjengelig. Spenner over flere modeller, inkludert Lifestyle 8, serie II-systemene inneholdt en progressiv scan DVD-spiller med en universal fjernkontroll, den BoseLink system for tilkobling av tilleggs lydkomponenter, og Bose er Adapt IQ kalibrering teknologi for bedre lydkvalitet. The Series III kom i 2006, men Series II fortsatt skal gjøres tilgjengelig for noen tid.

spesifikasjoner

Bose Lifestyle 8 Series II hjemmekinoanlegg har en Acoustimass bass modul, fem individuelle direkte / reflekterende høyttalere (gjør det til en 5.1 surround sound system), og en progressiv scan DVD spiller som kan spille av ulike populære formater, inkludert DVD ± R, DVD ± RW, CD-R / RW, VCD, og ​​komprimert MP3 og MPEG-2-filer. The Lifestyle 8 Series II inneholder også fire RCA-innganger, en RCA lydutgang, og en fiberoptisk inngang / utgang. For video omfatter det innganger og utganger i S-Video, komponent og kompositt formater.

Fordeler

Totalt sett er det Bose Lifestyle 8 Series II hjemmekinoanlegg en utmerket utøver, med fyldig lydkvalitet og en liten, elegant innpakning. De fem individuelle høyttalerne er små nok til å forbli diskret, men produserer en lyd som kan forventes av mye større moduler, delvis takket være Bose AdaptIQ system. Bassen modulen gir dyp bass som er fri fra forvrengning og det store antall innganger og utganger gjør det enkelt å integrere Bose Lifestyle 8 Series II med eksisterende eller framtidige komponenter i hjemmekinoanlegget.

ulemper

En av de store ulempene til Bose Lifestyle 8 Series II hjemmekinoanlegg, vanlig blant Bose produkter generelt, er den høye prisen. New Lifestyle 8 Series II systemer som selges for over $ 1000 og brukte systemene fortsetter å kreve en høy pris. For kjøpere som ønsker å ha den absolutt beste Bose system, Lifestyle Series III og IV tilbyr mer avansert teknologi (selv om det samme høyttaler formater) i $ 2000 til $ 4000-serien. Sammenlignet med andre entry-level hjemmekinoanlegg, vises Lifestyle 8 Series II priset.

Oppsummering for kjøpere

En annen sak om Bose Lifestyle 8 Series II hjemmekinoanlegg er tilgjengelighet. Etter å ha blitt erstattet av Series III og Series IV systemer, sammen med høyere-end Lifestyle systemer som 28, 35, 38 og 48, er Lifestyle 8 anses out-of-date, og kun sporadisk fra forhandlere. Når de vurderer eventuelle Bose produktet, vil kjøperne må veie en premium pris mot lydkvalitet og prestisje av merkevaren. Å besøke en Bose forhandler kan være en god idé, som det vil tilby muligheten til å høre Bose produkter i person.